آشنایی با قوانین و مقررات تخلفات اداری
در تاریخ 6/11/92 دوره آموزشی آشنایی با قوانین و مقررات تخلفات اداری جهت مدیران اجرایی و رؤسای کارگزینی و امور اداری کلیه واحدهای تابعه دانشگاه با همکاری هیئت های بدوی و تجدیدنظر و مدیریت محترم تشکیلات ، آموزش و بودجه برنامه ای برگزار گردید...
در این جلسه جناب آقای دکتر فریدون فر رئیس محترم هیئت تجدید نظردانشگاه در خصوص لزوم آشنایی مدیران و روسای مراکز از قوانین و مقررات تخلفات اداری صحبت نمودند، ایشان در ادامه صحبت هایشان به سخت گیری بیش از حد مدیران که باعث کاهش انگیزه های کاری پرسنل می شود اشاره نمودند همچنین ایشان به ماده 12 قانون قوانین و مقررات تخلفات اداری و اختیار ریاست محترم دانشگاه که رأسا و بدون مراجعه به هیأت های رسیدگی به تخلفات اداری در مورد کارمندان متخلف می توانند مجازاتهایی را اعمال کنند نیز اشاره نمودند.
در ادامه جناب آقای دکتر افخمی رئیس محترم هیئت بدوی دانشگاه علل بروز این تخلفات را مطرح نمودند و آماری را که در سال 91 تهیه شده بود را تشریح و بصورت نمودارهای مقایسه ای تبیین نمودند.
از جمله عواملی که در بروز تخلفات مطرح می باشد می توان اعتیاد، بعد مسافتی، بی نظمی و بیماری و غیره را نام بردند که آرای صادر شده نیز شامل اخراج، توبیخ کتبی با درج یا بدون درج برائت در پرونده افراد یا مواردی در این خصوص می باشد.
با توجه به آمار اعلام شده نسبت تخلفات بین پرسنل مؤنث و مذکر واحدهای تابعه دانشگاه 44 به 56 درصد می باشد که این آمار بسته به نوع استخدام و سن افراد و همچنین مدرک تحصیلی آنها نیز متفاوت می باشد. ضمناً همکاران محترم هیئت ، جناب آقای قربانی و سرکار خانم سلطان زاده توضیحاتی در مورد ماده های قانون تخلفات اداری جهت تأکید و رفع ابهام مطالب عنوان نمودند.
جلسه بصورت برنامه پرسش و پاسخ با حضور کلیه مسئولین هیئت های تجدیدنظر و بدوی به پایان رسید.